Lu martie 10 2014

80 de ani de când Nokian Tyres a inventat anvelopele de iarnă

Prima anvelopă de iarnă din lume, Nokian Kelirengas, a fost lansată pe piaţă încă din 1934. Predecesoarea lui Nokian Hakkapeliitta, una dintre cele mai cunoscute anvelope de iarnă, oferea aderenţă puternică pe zăpadă

Nokian Tyres a inventat prima anvelopă de iarnă din lume încă de acum 80 de ani. Predecesoarea lui Nokian Hakkapeliitta, unul dintre cele mai cunoscute pneuri de iarnă, se numea Nokian Kelirengas ("anvelopă pentru intemperii") şi a fost dezvoltată, produsă şi lansată pe piaţă de Nokian Tyres în Finlada în 1934. Această anvelopă de vârf din generația sa oferea tracţiune puternică pe zăpadă adâncă, în condiţii de ger scandinav. Prima anvelopă de iarnă a fost concepută pentru camioane şi avea un profil cu caneluri adânci, ce permitea avansarea prin zăpadă mare. Graţie anvelopei revoluţionare Nokian Kelirengas, autovehiculele puteau parcurge cu aderenţă solidă chiar şi şoselele înzăpezite din regiunile deluroase. Până la inventarea acestui pneu, şoferii au fost nevoiți mereu să se oprească înainte de urcarea în pantă, pentru a monta lanţuri pe anvelopele de vară.

Pneul de iarnă Nokian Hakkapeliitta: Regele zăpezii pe şosele

Pentru autoturisme, inginerii finlandezi au creat în 1936 Nokian Hakkapeliitta, o inovaţie autentică ce sporea considerabil siguranţa în condiţii de zăpadă pe şosele alunecoase iarna. Acest pneu de iarnă pentru autoturisme avea un profil subţire, transversal, cu mai multe unghiuri de aderenţă. Acest design cu totul nou al profilului garanta aderenţă puternică şi deosebit de eficace în condiţii de zăpadă şi zloată. Ventuzele de pe profil, care împiedicau alunecarea pe gheaţă, erau unul dintre punctele tari tipice ale pneului Nokian Hakkapeliitta. Astfel s-a născut regele zăpezii pe şosele.

Victorii legendare pentru anvelopele Nokian la Raliul de la Monte Carlo

În anii 50, odată cu intensificarea traficului şi cu utilizarea plugurilor de curăţat zăpada ce lăsau în urmă şosele cu suprafeţe moi şi îngheţate, au crescut şi aşteptările de la pneurile de iarnă. Un progres deosebit l-a constituit inventarea crampoanelor. Primul pneu de iarnă dezvoltat special pentru crampoane a fost Nokian Kometa-Hakkapeliitta. Acesta a oferit soluţia pentru circulaţia din timpul iernii: Crampoanele se prind  în gheaţă,  iar anvelopa aderă pe suprafeţele moi.

Anvelopele de iarnă cu crampoane şi-au câştigat faima graţie Raliului de la Monte Carlo din 1963: Atât învingătorul, cât şi următorii doi clasaţi au rulat cu anvelope de iarnă Nokian Hakkapeliita cu crampoane. Enorma competenţă finlandeză în domeniul anvelopelor de iarnă a putut fi observată cel mai clar la Raliul de la Monte Carlo între 1965-1967. Timo Mäkinen, Pauli Toivonen şi Rauno Aaltonen au câştigat în fiecare an legendarul raliu de iarnă.

Anvelopele de serie Nokian au realizat un nou record Guinness, cu o viteză maximă de 335,713 km/h pe gheaţă, devenind astfel cele mai rapide anvelope de iarnă. Noile anvelope de iarnă de nivel înalt, cu crampoane, Nokian Hakkapeliitta 8, de la inventatorul anvelopelor de iarnă şi-au propus o aderenţă şi o viteză încă neegalate.

Anvelopa de iarnă Nokian Hakkapeliitta, concepută pentru iernile dure din nord, este una dintre cele mai cunoscute mărci de anvelope de iarnă din lume în regiunile cu ierni grele.

Anvelopele de iarnă Nokian WR sunt câştigătoare ale testelor şi au înregistrat multiple succese la testare

Anvelopele de iarnă Nokian WR au fost optimizate pentru iernile româneşti mai blânde şi pentru vitezele mari de pe şoselele din România. Anvelopele de iarnă Nokian WR sunt câştigătoare ale testelor şi au înregistrat multiple succese la testare. Pneul de iarnă Nokian WR D3 a obţinut calificativul "bun" şi deci "deosebit de recomandabil" la testele de iarnă pe 2013 ale automobil clubului german ADAC şi la evaluările organizaţiei germane de protecţie a consumatorilor test Stiftung Warentest, clasându-se astfel printre cele mai bune. Revista auto germană auto motor sport califică pneul Nokian WR D3 drept "deosebit de recomandabil". Noua anvelopă de iarnă Nokian WR SUV 3 High Performance a ieşit câştigătoare la marele test de iarnă pentru vehicule sportiv-utilitare pe 2013 al revistei OFF ROAD, obţinând calificativul maxim "foarte recomandabilă".

Anvelopele de iarnă Nokian sunt câştigătoarele testelor de iarnă pe 2012 efectuate de revistele auto germane Auto Bild, auto motor sport şi AUTOStraßenverkehr, cu calificativele maxime "exemplare", "foarte recomandabile" şi "foarte bune". În iarna trecută, anvelopele Nokian au ieşit câştigătoare la peste 20 de teste de iarnă ale revistelor auto din Germania şi din întreaga Europă, confirmând astfel imaginea foarte bună a mărcii premium finlandeze. Pneurile finlandeze primesc calificativul "bune" din partea ADAC şi a organizaţiei test Stiftung Warentest.

La cea de-a 80-a aniversare a primului pneu de iarnă, Nokian Tyres, liderul specialiştilor în anvelope de iarnă, se angajează să construiască în continuare anvelope ce oferă maximum de siguranţă. La service-ul auto sau magazinul de specialitate local, pneurile Nokian sunt disponibile şi sub formă de roţi complete de iarnă pe jante. Când adâncimea profilului scade la patru milimetri, vechile anvelope de iarnă ar trebui schimbate cu unele noi.

www.nokiantyres.com

Lanţul de ateliere auto şi de anvelope Vianor al Nokian Tyres:
http://vianor.com/

Video - Nokian Tyres a inventat prima anvelopă de iarnă din lume acum 80 de ani:
http://youtu.be/3pb8Oe-Ki5c

Descărcare fotografii 80 de ani de la inventarea anvelopelor de iarnă de către Nokian Tyres:
www.nokiantyres.com/wintertyre80years

Citiţi mai mult:
80 de ani de la prima anvelopă de iarnă din lume. Vizionaţi filmul.
http://youtu.be/3pb8Oe-Ki5c

80 de ani de la inventarea anvelopei de iarnă:
Nokian Kelirengas a realizat cu succes viraje sigure în condiţii de zăpadă
http://www.nokiantyres.com/nokian-kelirengas-en

80 ani de anvelope de iarnă Nokian
www.nokiantyres.com/first-winter-tyres

Nokian Hakkapeliitta şi cel mai rapid automobil pe gheaţă, la 335,713 km/h
www.nokiantyres.com/EN-Fastest-On-Ice-2013

Nokian winter tyre rated “good” in the 2013 winter tyre test by the German automobile club ADAC and by the consumer protection organisation Stiftung Warentest / Nokian Tyres press release 364:
http://www.nokiantyres.com/media-release?id=34220276&year=2013&group=

How was the world's first winter tyre invented?
www.nokiantyres.com/first-winter-tyre

The Story of the Hakkapeliitta. An online history.
www.nokiantyres.com/hakkapeliitta75

Photos Nokian WR:
www.nokiantyres.com/NewNokianWR

Anvelopa Nokian este liderul mondial în anvelope de iarnă, clasată în repetate rânduri pe primul loc în cadrul testelor anvelopelor, inventatorul anvelopei de iarnă şi o marcă Premium

În calitatea sa de lider mondial în anvelope de iarnă, producătorul anvelopelor Nokian, clasat în repetate rânduri pe primul loc, oferă cele mai sigure anvelope pentru condiţiile de trafic nordice. Anvelopele inovatoare Nokian din Finlanda pentru autoturisme, camioane şi utilaje grele îşi demonstrează calitatea lor superioară în mod special pe zăpadă, în condiţii de climă rece, precum şi în situaţii dificile de trafic şi aduc şi beneficii suplimentare de durată. Nokian este inventatorul anvelopei de iarnă şi are o experienţă 80 de ani în conceperea, testarea şi brevetarea de anvelope inovatoare, fiind inventatorul anvelopelor de iarnă. Pe lângă toate acestea, Nokian produce şi anvelope dezvoltate în mod special pentru condiţiile climaterice din România şi vitezele mari de pe autostrăzile din România. Anvelopele Nokian oferă un plus de siguranţă, economisesc combustibil şi sunt ecologice. Compania este pe locul 1 în ceea ce priveşte recunoaşterea şi renumele mărcii în ţările scandinave, precum şi în Rusia, şi are are o imagine pozitivă extraordinară.

Anvelopele de iarnă Nokian sunt câştigătoare ale testelor de iarnă

Anvelopele de iarnă Nokian WR, optimizate pentru cerinţele pieţei româneşti, sunt căştigătoare ale testelor şi au înregistrat multiple succese la testare. Pneul de iarnă Nokian WR D3 a obţinut calificativul maxim "bine" şi deci "deosebit de recomandabil" la testele de iarnă pe 2013 ale Automobil Clubului German ADAC şi la „test Stiftung Warentest”, înscriindu-se printre cele mai bune. Revista „auto motor sport” califică pneul Nokian WR D3 drept "deosebit de recomandabil". Noua anvelopă de iarnă Nokian WR SUV 3 High Performance a ieşit câştigătoare la marele test de iarnă pentru vehicule sportiv-utilitare pe 2013 al revistei „OFF ROAD”, obţinând calificativul maxim "foarte recomandabilă".

Anvelopele de iarnă Nokian sunt câştigătoare ale testelor de iarnă pe 2012 efectuate de revistele „Auto Bild”, „auto motor sport” şi „AUTOStraßenverkehr”, unde au obţinut calificativele maxime „exemplare”, „foarte recomandabile” şi „foarte bune”. În iarna trecută, anvelopele Nokian au câştigat peste 20 de teste de iarnă ale revistelor auto din Germania şi din întreaga Europă. Pneurile finlandeze primesc calificativul „bune” din partea ADAC şi a organizaţiei „test Stiftung Warentest”.

Un nou record mondial realizat de anvelopele de iarnă Nokian produse în serie echipate pe un autovehicul care a mers cu o viteză maximă de 335,713 km/h pe gheaţă, fiind astfel cele mai rapide.

Anvelopele Nokian sunt câştigătoare ale testelor de vară pe 2013 ale revistelor auto germane „Auto Bild” şi „auto TEST”

Anvelopele de vară de la Nokian sunt ele însele câştigătoare a numeroase teste şi oferă siguranţă ridicată şi economie de combustibil. Anvelopele Nokian sunt câştigătoare la testele pentru anvelope de vară pe 2013 efectuate de revistele „Auto Bild” cu calificativul maxim "exemplare", şi „auto TEST” cu calificativul maxim „câştigător auto TEST 2013“. Pneul Nokian primeşte calificativul maxim „bun” din partea Automobil Clubului German ADAC şi a organizaţiei de protecţie a consumatorilor „test Stiftung Warentest”. Finlandezii se clasează pe locul doi la testele revistelor auto motor sport - cu calificativul maxim „deosebit de recomandabile”, Auto - cu calificativul „foarte bune” şi Firmenauto - cu calificativul „deosebit de recomandabile”. În total, anvelopele Nokian au obţinut 17 rezultate de bine şi foarte bine la testele pentru anvelope de vară pe 2013 efectuate în Germania, Austria şi Elveţia. La testele pentru anvelope de vară pe 2012, pneurile Nokian au promovat cu brio şi la „Auto Bild”, înregistrând astfel un total de opt victorii - mai multe decât oricare altă marcă.

În 97 de teste efectuate între toamna lui 2011 şi primăvara lui 2013, anvelopele Nokian au fost de 54 de ori câştigătoare şi au obţinut de 43 de ori calificativul "bine".

Mai multă siguranţă prin inovaţii: Indicator pentru adâncimea profilului pentru anvelopa de iarnă cu fulg de zăpadă şi indicator pentru adâncimea profilului cu avertizare împotriva acvaplanării

Un indicator de adâncime a profilului cu fulg de zăpadă marcat pe anvelopa de iarnă Nokian WR indică adâncimea profilului sub formă de cifră de la 8 până la 4 milimetri. Fulgul de zăpadă rămâne vizibil până la adâncimea de 4 milimetri. Dacă acesta dispare, trebuie să vă schimbaţi anvelopele de iarnă. Canelurile trebuie să aibă o adâncime de minimum 4 milimetri pentru a oferi aderenţă suficientă pe zăpadă şi pentru a împiedica acvaplanarea pe zloată şi acvaplanarea la anvelopele de iarnă şi de vară.

Canelurile anvelopelor de vară şi iarnă trebuie să aibă minimum 4 mm adâncime pentru a putea împiedica acvaplanarea şi acvaplanarea pe zloată. Indicatorul de adâncime a profilului de la Nokian la anvelopele de vară indică foarte simplu conducătorului auto adâncimea profilului prin cifre de la 8 la 3. Un indicator avertizează printr-un simbol sub formă de picătură asupra pericolului de acvaplanare. Dacă mai rămân doar patru milimetri de profil, simbolul sub formă de picătură de apă dispare şi astfel coucătorul auto este avertizat că există un risc crescut de acvaplanare. Aceste inovaţii nu le veţi regăsi la niciun alt producător de anvelope.

Nokian Tyres a realizat în 2013 o cifră de afaceri de 1521 milioane euro

În 2013 Nokian Tyres a raportat o cifră de afaceri de 1521 milioane de euro şi un număr de peste 4000 de angajaţi. În Europa Centrală, Nokian Tyres funcţionează cu societăţi de desfacere ale concernului propriu în zece ţări. Compania deţine şi reţeaua de distribuţie de anvelope Vianor, o reţea globală care dispune de mai mult de 1200 de puncte de vânzare în 27 de ţări.

www.nokiantyres.com

Lanţul de ateliere auto şi de anvelope Vianor al Nokian Tyres:
http://vianor.com/

Informaţii suplimentare:

www.facebook.com/nokiantyres

www.youtube.com/NokianTyresCom

www.twitter.com/NokianTyresCom

www.linkedin.com/company/nokian-tyres-plc

Birou de presă:
Dr. Falk Köhler PR
Dr. Falk Köhler
Tel: +49 40 / 54 73 12 12
Fax: +49 40 / 54 73 12 22
E-mail: Dr.Falk.Koehler@Dr-Falk-Koehler.de
www.Dr-Falk-Koehler.de
Ödenweg 59, 22397 Hamburg, Germania

Exemplar de control, către Dr. Falk Köhler PR 

Importator în România

Luiza Popa, Marketing Coordinator
Telefon: 021-233.15.50, Mobil: 0742.164.000
E-Mail: luiza.popa@rotis.ro

www.rotis.ro

Informaţii suplimentare:

Nokian Tyres s.r.o

Managing Director Central Europe Dieter Köppner
Telefon: Fax +420 222 507 761
E-Mail: dieter.koppner@nokiantyres.com

Product Development Manager Central Europe Sven Dittmann Dipl.-Ing., Telefon: Fax +49 8143 444 850
E-Mail: sven.dittmann@nokiantyres.com

Marketing Manager Central Europe Lukáš Líbal
Telefon: Fax +420 222 507 759
E-Mail: lukas.libal@nokiantyres.com

www.nokiantyres.com

Nokian Tyres plc

Emil Nakov, Area Export Manager
Telefon: +35928720284, Mobil: +359879278780
E-Mail emil.nakov@nokiantyres.com

Development Manager Juha Pirhonen
Telefon: Fax +358 10 401 7708
E-Mail: juha.pirhonen@nokiantyres.com

Technical Customer Service Manager Matti Morri
Telefon: Fax +358 10 401 7621
E-Mail: matti.morri@nokiantyres.com

www.nokiantyres.com

arhiva de ştiri