Aderența pe suprafață udă

Condus mai sigur

Aderența pe suprafață udă este un element deosebit de important pentru anvelopele de vară din punct de vedere al siguranței. Acest criteriu arată capacitatea de frânare a vehiculului pe carosabil umed. A este cea mai bună clasă, în timp ce F este cea mai slabă. Clasele D și G nu sunt utilizate.
 
Anvelopele cu aderență excelentă pe suprafață udă au o distanță de frânare mai mică, un control și o manevrabilitate mai bune.

Diferența de distanță de frânare este echivalentă cu lungimea a patru vehicule

jarrutusmatka-kuvitus.jpg

Clasificarea indică distanța de frânare a unei anvelope pe asfalt ud, la o viteză de 80 km/h. De exemplu, diferența dintre o anvelopă de clasa A și una de clasa F în ceea ce privește distanța de frânare poate fi mai mare de 18 metri sau lungimea a patru mașini. Diferența dintre clasele adiacente este aproximativ egală de lungimea unei mașini (3 până la 6 m).

 ›› Cel mai bun și mai slab. De la clasa A la clasa F, o distanță de frânare mai mică de peste 18 metri.
›› Clase adiacente. De exemplu: de la B la C, distanța de frânare mai mică cu o lungime de mașină. 

Clasificarea bazată pe aderența pe suprafață udă este înșelătoare:

Evaluarea aderenței pe suprafață udă pentru o anvelopă nu arată cât de adecvată este anvelopa pentru condițiile de iarnă. De exemplu, anvelopele de iarnă nordice, fără crampoane, sunt adaptate pentru drumurile dificile, uneori foarte alunecoase, cu gheață și zăpadă. Anvelopele fără crampoane dezvoltate pentru condițiile din Europa Centrală sunt construite pentru o conducere rapidă, în detrimentul aderenței pe gheață.