Zgomot de rulare extern

Mai liniștit

Sistemul european de clasificare a anvelopelor se concentrează pe dezvoltare în ceea ce privește zgomotul de rulare extern, fără a lua în considerare zgomotul intern. Dacă milioane de vehicule ar fi echipate cu anvelope mai silențioase, poluarea fonică ar fi redusă semnificativ. Zgomotul de rulare extern produs de anvelope este măsurat în decibeli. Acest zgomot nu este echivalent cu zgomotul auzit în interiorul vehiculului.
 
În plus, față de valoarea zgomotului raportată în decibeli (dB (A)), clasa indică dacă nivelul de zgomot al anvelopei depășește valoarea maximă permisă (3 valuri negre = anvelopă zgomotoasă), dacă anvelopa îndeplinește cerințele viitoare de omologare sau este cu până la 3 dB mai silențios (2 valuri negre = anvelopă medie) sau este cu 3 dB mai silențios decât este cerut de noua omologare de tip (1 val negru = anvelopă silențioasă).

Cele trei clase sunt raportate în decibeli. Cu cât sunt mai multe bare negre pe etichetă, cu atât este mai mare zgomotul exterior de rulare. Valoarea măsurată este, de asemenea, raportată în decibeli.

melu-fi.jpg