Ma ianuarie 13 2015

Prima anvelopă din lume cu clasa energetică A de la Nokian Tyres

Nokian Tyres prezintă cea mai economică anvelopă de iarnă din industria auto.Conform testelor, autoturismele electrice echipate cu noul Nokian Hakkapeliitta R2 au o rezistenţă la rulare cu 30 % mai mică şi o distanţă parcursă mai mare.

Nokian Tyres lansează cea mai economică anvelopă de iarnă din lume, care atinge clasa A a etichetării UE a anvelopelor, în ianuarie 2015.Conform testelor comparative, autoturismele electrice echipate cu noul Nokian Hakkapeliitta R2 au o rezistenţă la rulare cu 30 % mai mică şi o distanţă parcursă mai mare.Anvelopa ecologică nordică Nokian Hakkapeliitta R2 fără crampoane este o anvelopă de iarnă autentică, dezvoltată de cel mai nordic producător de anvelope din lume, pentru automobilul electric i3 de la BMW.

Inovaţia din Finlanda, de la inventatorul anvelopelor de iarnă, liderul inovaţiei şi deţinătorul recordului mondial, Nokian Tyres, îmbină rezistenţa extrem de mică la rulare, aderenţa de primă clasă şi confortul extraordinar pe timpul deplasării.Economia de energie datorată rezistenţei reduse la rulare creşte distanţa parcursă de autovehicul.Tehnologia de viitor, ecologică şi eficientă energetic, reprezintă această nouă creştere a familiei Nokian Hakkapeliitta şi facilitează conducerea sigură, economică şi de înaltă performanţă pe zăpadă şi gheaţă, în condiţiile meteorologice solicitante din nord. Dimensiunea anvelopei este 155/70R19 84Q.

Distanţă mai mare parcursă de autoturismele electrice

Oferim o aderență mai mare iarna, mai puține motive de îngrijorare pentru conducătorii auto, dar mai ales o distanță parcursă mai mare pentru șoferii autovehiculelor electrice, al căror număr este într-o continuă creștere.

Să facem mai sigură şi mai ecologică deplasarea cu autovehiculul este un laitmotiv al dezvoltării producţiei noastre”, declară managerul de dezvoltare a producţiei Jarno Ahvenlammi, de la Nokian Tyres.

„Până acum nimeni nu a produs o anvelopă de iarnă cu o rezistenţă de rulare ca a anvelopei noastre de iarnă Nokian din clasa A a etichetării UE a anvelopelor.Cu noua anvelopă de iarnă Nokian Hakkapeliitta R2, şoferul automobilului electric se bucură de o rezistenţă la rulare scăzută chiar cu mai mult de 30 %, comparativ cu alte anvelope de iarnă de pe piaţă.Rezistenţa la rulare a concurenţei este de clasele C şi E.”

Eficienţa energetică şi siguranţa pe timp de iarnă – noul Nokian eSilica inteligent

Autovehiculele electrice au o masă redusă și o aerodinamică extrem de elaborată. De aceea, ele reprezintă o provocare pentru producătorii de anvelope.Noul model de bazează pe câştigătoarea testului Nokian Hakkapeliitta R2 şi optimizează toate componentele sale structurale pentru utilizarea la autovehiculele electrice.

„Noul nostru concept tehnologic testat fără menajamente face corpul anvelopei solid şi rigid, ceea ce, împreună cu mai multe componente noi ale materialului, micşorează generarea de căldură a anvelopei şi deformarea sa internă.Acest lucru face posibilă rezistenţa foarte mică la rulare – record mondial.Pe viitor vom folosi aceeaşi tehnologie la celelalte anvelope de iarnă ale noastre”, explică Ahvenlammi, care conduce testele şi dezvoltarea produselor speciale Nokian Tyres pentru autovehicule electrice.

Rezistenţa la rulare se referă la energia pe care o necesită contactul anvelopei cu strada şi deformarea sa.Micşorarea rezistenţei la rulare cere control complet asupra relaţiei complexe dintre structura anvelopei, suprafaţa de rulare şi componentele cauciucului.Pentru unii este surprinzător ca anvelopele de iarnă de înaltă calitate să ofere o rezistenţă mai mică la rulare decât anvelopele de vară.Economia de energie prin rezistenţa mai mică la rulare măreşte distanţa parcursă de autovehicul.Pentru a maximiza eficienţa energetică şi siguranţa noii anvelope de iarnă Nokian Hakkapeliitta R2 pentru autovehicule electrice şi hibride, a fost necesară dezvoltarea de tipuri complet noi de amestecuri de cauciuc.

Lanțurile moleculare de tip Intelligent eSilica folosite în calea de rulare a noii generații de anvelope Nokian

se îmbină cu particulele de siliciu şi formază astfel o combinaţie puternică, dar flexibilă.Amestecul de cauciuc funcţionează foarte bine într-un spectru larg de temperaturi, îmbunătăţind astfel aderenţa pe timp de iarnă şi scăzând şi mai mult rezistenţa la rulare.

Aderenţă mai bună pe zăpadă, gheaţă şi străzi umede

Lamelele sau canelurile suprafeţei de rulare simetrice funcţionează activ şi independent faţă de nivelul de aderenţă şi de temperatură.Amestecul noii anvelope Nokian Hakkapeliitta oferă aderenţă extraordinară pe gheaţă, zăpadă şi pe străzi umede şi aduce o excelentă rezistenţă la uzură.Uleiul de rapiţă care se foloseşte pentru amestecul de cauciuc măreşte rezistenţa la uzură, creşte durabilitatea şi îmbunătăţeşte aderenţa pe zăpadă şi gheaţă.

Profilul agresiv al căii de rulare, de tip săgeată, care a fost folosit deja la câştigătoarea testului, Nokian Hakkapeliitta R2 şi inovaţiile pentru siguranţă, cum ar fi particulele aderente în formă de cristal şi lamelele de pompare ale conceptului Cryo Kristall, garantează o manevrare echilibrată şi îmbunătăţită şi o aderenţă excelentă pe timp de iarnă, chiar şi pe străzi umede.

Cooperarea strânsă cu producătorii auto

Nokian Tyres, pionierul industriei anvelopelor, este cunoscut pentru produsele de înaltă calitate, care sunt, în acelaşi timp, sigure şi prietenoase cu mediul.Ele sunt ajustate cu grijă pentru diverse pieţe şi pentru scopuri de utilizare diferite şi dificile, cum ar fi România şi Scandinavia.Mai mult de jumătate din fondurile pentru dezvoltarea produselor se folosesc la testările produselor.

„Lucrăm în strânsă cooperare cu cei mai buni producători de automobile, pentru a putea oferi cele mai bune şi moderne anvelope din industrie conducătorilor auto care vor să treacă peste iarna dură din nord sau să ajungă la destinaţie sigur şi repede în iernile blânde din România”, spune managerul de business Petri Niemi de la Nokian Tyres.„Succesul nostru excelent în testele comparative este şi o dovadă pentru succesul strategiei noastre.Anvelopele noastre de iarnă au câştigat peste 40 de teste la revistele auto în această iarnă, ceea ce este un record fantastic.”

Program pentru anvelope de iarnă în creştere, şi pentru autovehicule electrice şi hibride

Noua anvelopă Nokian Hakkapeliitta R2 se potriveşte pentru autovehiculele electrice i3 de la BMW.Ea va putea fi găsită în comerţ pentru şoferi începând cu ianuarie 2015 pe cele mai importante pieţe ale Nokian Tyres, cum ar fi Scandinavia şi Rusia, dar şi pe alte pieţe unde există o iarnă adevărată.Nokian Hakkapeliitta R2 fără crampoane, mărimea 215/45R20 95R XL, dezvoltată pentru noul autovehicul sport BMW i8 Hybrid, va fi introdusă în februarie/martie 2015.

Familia de anvelope de iarnă Nokian Hakkapeliitta de la inventatorul primei anvelope de iarnă din lume, include şi Nokian Hakkapeliitta 8 cu ținte şi Nokian Hakkapeliitta R2 fără ținte pentru autovehiculele electrice Tesla S şi altele.Aproape toţi cumpărătorii din Norvegia au ales Nokian Hakkapeliitta ca anvelope de iarnă pentru autovehiculele lor electrice, pentru a avea cea mai bună aderenţă şi confort pe orice vreme de iarnă.

Cele mai importante inovaţii

Nokian eSilica inteligent.Distanţă parcursă mai mare, aderență maximizată pe timp de iarnă. Amestecul de cauciuc, care funcţionează foarte bine pe un spectru larg de temperaturi, oferă o rezistenţă extrem de mică la rulare şi maximizează aderenţa pe timp de iarnă.Lanţurile de molecule ale amestecurilor pentru calea de rulare a Nokian eSilica inteligente se îmbină cu particulele de siliciu şi formază astfel o combinaţie puternică, dar flexibilă.Lamelele sau canelurile suprafeţei de rulare simetrice funcţionează activ şi independent faţă de nivelul de aderenţă şi de temperatură.Amestecul noii anvelope Nokian Hakkapeliitta oferă aderenţă extraordinară pe gheaţă, zăpadă şi pe străzi umede şi aduce o excelentă rezistenţă la uzură.Uleiul de rapiţă care se foloseşte pentru amestecul de cauciuc măreşte rezistenţa la uzură, creşte durabilitatea şi îmbunătăţeşte aderenţa pe zăpadă şi gheaţă.

Conceptul Nokian Cryo Kristall.Aderenţă de primă clasă pe timp de iarnă, manevrare precisă.Particulele aderente cu duritate de diamant, în formă de cristale poligonale, au fost adăugate în amestecul de cauciuc pentru a îmbunătăţi aderenţa pe gheaţă, ancorându-se în carosabilul îngheţat.

Lamelele de pompare.Mai multă aderenţă pe carosabil umed.Lamelele sub formă de buzunare de pe umărul anvelopei îndepărtează apa sau chiar o pompează de pe suprafaţa străzii, asigurând astfel o aderenţă stabilă şi fixă.Volumul mărit al lamelelor de pompare brevetate şi numărul mare de lamele în zig-zag îmbunătăţesc şi mai mult aderenţa pe carosabil umed şi pe polei.

Crampoanele pentru gheaţă şi zăpadă.Mai multă aderenţă pe gheaţă şi zăpadă.Crampoanele pentru gheaţă şi zăpadă dintre blocurile de profile îmbunătăţesc aderenţa pe gheaţă şi zăpadă, în special la frânare şi accelerare.

Lamelele activatori.Aderenţă mai bună pe gheaţă şi zăpadă.Lamelele activatori din colţurile profilului măresc funcţionalitatea lamelelor la polei.Lamela mai lată activează una mai îngustă.

Crampoanele de zloată.Împiedică acvaplanarea pe zloată.Pentru a împiedica acvaplanarea pe zloată, au fost dezvoltate sisteme de îndepărtarea zloatei de formă triunghiulară, în zonele critice ale umărului.Crampoanele pentru zloată de pe umerii anvelopei aduc o aderenţă optimă chiar şi pe zloată groasă şi împiedică retenţia zloatei între blocurile de profile.

Noua anvelopă Nokian Hakkapeliitta R2 – siguranţă nordică ecologică

Rezistenţa extrem de mică la rulare maximizează distanţa parcursă

Siguranţă de primă clasă pe gheaţă şi zăpadă

Deplasare confortabilă şi liniştită pe şoselele aspre din nord

Mărimea anvelopelor:155/70R19 84Q

arhiva de ştiri