Ce se întâmplă cu anvelopele uzate?

Anvelopele nu ar trebui aruncate la întâmplare. Există multiple posibilități de utilizare a anvelopelor uzate și proceduri de reciclare a acestora în foarte multe țări. Implementarea procedurilor de reciclare variază însă de la o țară la alta.

Importatorii și producatorii se ocupă de reciclare

Belgia, Cehia, Finlanda, Franța, Grecia, Ungaria, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania și Suedia

Producătorii plătesc taxe speciale țărilor care se ocupă cu reciclarea anvelopelor

Danemarca, Letonia, Slovacia

Fiecare operator poate alege felul în care procedează cu privire la aspectul reciclarii cât timp respectă legislatia în vigoare

Austria, Germania, Irlanda, Elevția și Marea Britanie


Oferă anvelopelor tale uzate o nouă viață

Anvelopele uzate sunt departe de a fi lipsite de orice folos. Viața lor continuă sub diferite aspecte ale reciclării. Vechile tale anvelope pot continua să iți fie de folos în compoziția noilor anvelope Hakapeliitta sau iți pot mari gradul de calitate a vieții, fiind în compoziția unui perete protector de zgomot pe marginea drumurilor.

Ciclul de viață al anvelopelor

Ciclul de viață face referire la diferitele etape pe care le parcurge o anvelopa de la producție și până la scoaterea din folosință, cu alte cuvinte, de la materie primă la deșeuri. Existența anvelopelor începe cu arborele de cauciuc, întalnit în emisfera sudică, în Indonesia sau Thailanda. Ciclul de viață începe cu procesarea materiei prime și producție și continuă cu depozitarea și transportul anvelopelor. Durata de viață a anvelopelor se sfârșește când acestea sunt efectiv zdrobite și refolosite ca și compuși pentru diferite tipuri de materiale de construcții.

Ciclul de viață poate fi împarțit în 4 etape:

  1. Achiziționarea și fabricarea compușilor de bază, cum sunt materia primă sau energia
  2. Fabricarea anvelopelor
  3. Utilizarea anvelopelor
  4. Utilizarea anvelopelor uzate

Majoritatea efectelor unei anvelope asupra mediului înconjurător se produc când aceasta este în folosință. Cel mai important efect se referă la consumul de carburant al vehiculului. Consumul de combustibil poate fi redus prin reducerea greutății anvelopelor, dar și printr-un coeficient de rezistență la rulare redus, reducând constant emisiile de carbon și formarea gazelor cu efect de seră. Cu siguranță însă, factorul cu cea mai mare pondere cu privire la emisiile este stilul de condus al șoferului. Șofatul economic poate aduce o reducere a consumului de 10 până la 20 de procente.