Verificați presiunea anvelopelor

Mai mult aer în anvelopele de iarnă

Temperatura are un impact semnificativ asupra presurizării anvelopelor. Pentru anvelopele de vară, vă recomandăm să folosiți presiunea de anvelopă sugerată de producătorul vehiculului. Pentru anvelopele de iarnă, ar trebui să umflați anvelopele la 0,2 bari peste recomandarea anvelopelor de vară. Temperatura într-un garaj cald poate fi cu până la 30 ˚C mai mare decât în exterior. Dacă presiunea anvelopei este măsurată în interior, aceasta va fi prea mică pentru temperaturile exterioare.

Exemplu: Temperatura într-un garaj este de +20 ˚C, în timp ce temperatura exterioară este de -10˚ C. Dacă presiunea este reglată în garaj, presiunea adăugată la anvelope trebuie să fie cu 30 kPa (0,3 bari) mai mare decât valoarea recomandată, pentru a asigura un nivel de presiune corect pentru exterior.

Mai multă siguranță și o durată de utilizare mai lungă

În plus față de presiunea corectă a anvelopelor, șoferii trebuie să se asigure că anvelopele unidirecționale sunt instalate corect pe mașină. Săgeata de pe fața laterală a anvelopei indică direcția de rulare.

Pentru a le prelungi durata de viață, anvelopele față și spate pot fi schimbate între ele, de la o punte la alta, la fiecare 5.000-10.000 de kilometri. Astfel, anvelopele se vor uza uniform și vor prezenta diferențe mai mici de uzură.

Anvelopele marcate cu M+S (destinate utilizării în timpul iernii) ar trebui utilizate cu atenție. Pentru primii 500 de kilometri, evitați accelerarea și frânarea bruscă. Un rodaj blând îmbunătățește durabilitatea crampoanelor: acestea se vor fixa bine și vor rămâne pe anvelope.

Instrucțiuni pentru verificarea presiunii

  1. Presiunea corectă este indicată în manualul de instrucțiuni al mașinii dvs.
  2. Amintiți-vă că temperatura afectează presiunea: pe vreme rece, presiunea trebuie să fie mai mare decât la temperaturi mai ridicate.
  3. Nu reglați niciodată presiunea imediat după conducere, deoarece rularea încălzește anvelopele.
  4. Nu uitați să verificați în mod regulat și presiunea din  anvelopa de rezervă.