Frâneaza la timp!

Frâne

Frânele

În industria auto sunt folosite cu precădere două tipuri de sisteme de frânare: unul cu discuri de frână  și unul pe tambur.
Sistemul de frânare cu discuri este mai eficient decât cel pe tambur și este folosit la vehiculele de generație mai nouă. În plus, frânele de pe mașinile moderne sunt aproape fără excepție frâne cu circuit dublu. Acest lucru înseamnă că un circuit include doar două roți, astfel încât, în cazul nefericit al eșecului unui circuit,  vor frâna celălalte două roți. Sistemul de frânare anti-blocare (ABS), îmbunătățește, de asemene siguranța, deoarece vă permite să controlați vehiculul chiar și într-o situație de frânare dificilă. Circuitul de frânare include garnituri de frână,  saboți de frână, furtun de frână, discuri de frână, tamburi de frână, etriere de frână, plăcuțe de frână și cilindri de frână.

Vehiculele au și frâna de serviciu care este folosită pentru a păstra în poziție fixă mașina pe durata staționării. În vehiculele de pasageri, frâna de serviciu este de fapt frâna de mână care afectează fie puntea față, fie puntea spate. Frâna de serviciu este o frână pe tambur chiar și la mașinile noi.

Frânează indeajuns de repede!

Scopul frânării este de a vă reduce viteza. Cu toate acestea însă, frânele nu acționează singure. Soferul trebui să știe cum să utilizeze optim sistemul de frânare. Rapiditatea cu care se va opri un vehicul depinde de timpul de reacție al conducătorului auto și distanța de frânare. În cazul în care viteza vehiculului este dublată, distanța de frânare crește de patru ori. Dacă se reduce viteza cu un sfert, distanța de frânare va fi redusă la jumătate. În plus față de a avea grija frânelor, este extrem de important să se respecte limitele de viteză și să se mențină o distanță de siguranță față de mașina din față.

Componente noi ale sistemului de frânare

După ce plăcuțele de frînă sunt înlocuite, noile piese nu vor atinge nivelul maxim de performanță imediat după înlocuire. Astfel, va fi necesar sa evitaţi frânările puternice în primii 500 de km parcurși cu noile plăcuţe.
 
În cazul în care plăcuțele de frână ale unui vehicul sunt înlocuite, ele pot fi utilizate de câteva ori  în timpul unei frânări de la 60 km / h la o oprire completă.  În acest fel puteți crește durata de viață a plăcuțelor de  frână și puteți  preveni crearea de zgomot la frânare și vibrații mai târziu. Înainte de a instala noile plăcuțe de frână, toate componentele sistemului de frânare trebuie să fie curățate de murdărie și praf. Când curățați sistemul de frânare, trebuie să vă asigurați că praful nu se eliberează în mediu, deoarece aceasta poate conține substanțe dăunătoare. Praful din sistemul de frânare ar trebui, prin urmare, să fie eliminat cu ajutorul unui aspirator de frânare sau o cârpă umedă.