Geometrie computerizată

Cerințele de calitate pentru un sistem de direcție pot fi îndeplinite prin ajustarea aliniamentului roților

Există unele cerințe generale pentru sistemul de direcție al unui vehicul. Curbele trebuiesc să fie controlate și senzația de stabilitate și control deplin nu trebuie să lipsească. Direcția ar trebui să fie, de asemenea, auto-centrare, la toate vitezele. O altă cerință de calitate este că uzura pneurilor ar trebui să fie pe cât posibil minim. Aceste aspecte pot fi în cele din urmă controlate prin ajustarea alinierii roţii masinii. Un alt aspect important este ca șoferii să nu utilizeze pneuri cu un grad mare de uzură, sau cu uzură neuniformă, aspect ce poate fi evitat păstrând geometria roților în parametrii corecți.

Reglarea unghiurilor este una dintre cele mai importante proceduri de întreținere

Reglarea geometriei roților asigură paralelismul tuturor roților cu direcția de deplasare a vehiculului. Cu alte cuvinte, unghiul de împingere al autovehiculului este zero. Schimbarea poziției roților din față ale autovehiculului ajustează direcția de deplasare paralel cu drumul, împiedicând mașina „să tragă într-o parte”.  Cele mai multe centre Vianor au echipamente moderne de aliniere pentru a detecta și repara defecte în geometria de direcție.

Reglarea unghiurilor vehiculului este una dintre cele mai importante proceduri de întreținere, deoarece reduce uzura inegală a anvelopelor și îmbunătățește gradul de control asupra vehiculului. În cazul în care ajustările necesare nu sunt efectuate corect și la momentul oportun, anvelopele pot deveni inutilizabile în cel mai scurt timp. Reglarea elementelor de direcție va suferi modificări daca vă deplasați peste borduri sau gropi la viteză mare. De obicei, o schimbare în aliniere va afecta în primul rând uzura anvelopelor, direcția nefiind afectată imediat. Alinierea roților trebuie să fie verificată imediat pentru a se evita orice daune majore. În plus, în cazul în care are loc o înlocuire a elementelor de direcție, reglarea unghiurilor este obligatorie.

Reglare de aliniere roți în practică

Pentru a obține cea mai bună posibilă aliniere a roților, autovehiculul trebuie să fie pe o suprafață plană, în ambele direcții, longitudinală și transversală. Presiunea pneurilor vehiculului trebuie să fie corectă, iar caseta de direcție, mecanismul de direcție și rulmenții roților nu trebuie să aibă nici o instabilitate. Dacă există elemente slăbite, măsurarea alinierii este inutilă. Jantele trebuie să fie, de asemenea, drepte.
Ajustarea alinierii roților începe prin poziționarea vehiculului pe un dispozitiv de aliniere și inspectarea vizuală  a stării articulațiilor de direcție și rulmenții roților.
 
Presiunea în anvelope este ajustată conform specificațiilor marcate de producătorul vehiculului, iar dacă este necesar, o sarcină definită de către producător este plasată în interiorul acestuia. Măsurarea începe prin atașarea clemelor cu senzori pentru roți și verificarea  unei eventuale diferențe între cleme și jantă. Măsurarea se efectuează în conformitate cu programul dispozitivului de aliniere.