Noua anvelopă de iarnă Nokian WR D4 preia controlul asupra iernii capricioase din Europa Centrala
Nokian WR D4, cel mai recent produs lansat de pionierii în tehnologia anvelopelor de iarnă, este un „cameleon versatil” pentru drumurile de iarnă. Un campion al aderenţei, ale cărui inovaţii unice fac posibil condusul echilibrat şi sigur pe şoselele ude sau înzăpezite. Acest stăpân absolut al tuturor conditiilor de iarnă este prima anvelopă de iarnă premium la nivel mondial care oferă aderenţă pe teren umed de clasa A conform etichetarii de pe piaţa UE. Inovaţiile atent direcţionate ale producătorului anvelopei de iarnă - optimizarea blocurilor de striaţii (Nokian Block Optimized Siping) şi compusul Nokian Twin Trac Silica - asigură un control perfect şi aderenţă fermă în condiţii extreme.
Gama largă de dimensiuni a anvelopei Nokian WR D4 este proiectată pentru autoturisme medii economice de familie şi acoperă mărimi de la 14 la 20 inch, pentru clase de viteză de la Q la W. Extrem de bogata selecţie oferă dimensiuni exacte atât pentru stilul sportiv cât şi pentru vehiculele electrice moderne. Produsele speciale din gamă aplică tehnologia Flat Run, iar multe dintre ele sunt marcate cu XL, reprezentând capacitatea crescuta de încărcare a unei anvelope pentru autoturisme.
Bogata gamă de „campioni ai iernii”, proiectată special pentru Europa Centrală, va fi disponibilă consumatorilor din toamna anului 2015.
Precizie testată, linişte şi siguranţă
În ultimii ani, iernile din Europa Centrală oscilează între viscole, ploaie torenţială şi perioade uscate. Anvelopa Nokian WR D4 este creată pentru condiţii meteo capricioase şi reprezintă vârful expertizei Nokian: o anvelopă ecologică şi de calitate, care face faţă vremii schimbătoare. Această anvelopă perfecţionistă de iarnă continuă tradiţia generaţiei anterioare, Nokian WR D3, evidenţiată prin câştigarea a numeroase teste comparate ale revistelor auto.
Precisă şi sigură, Nokian WR D4 este un produs special adaptat. Structurile sale şi compoziţia cauciucului au fost ajustate cu rafinament în laboratoare şi în cadrul unor teste serioase efectuate de liderul mondial al producătorilor de anvelope de iarnă. Proprietăţile anvelopei în condiţii de zloată au fost optimizate cu ajutorul unei metode unice de testare a acvaplanării pe zloată, metodă disponibilă pe circuitul Nokian. Testarea asiduă şi necruţătoare în condiţiile arctice ale Centrului propriu de testare al Nokian din Ivalo, Laponia, se adaugă muncii ample de cercetare. Dar noua anvelopă nu a cucerit doar regatul zăpezii şi gheţurilor. Caracteristicile sale de rulare mult îmbunătăţite au fost ajustate cu precizie şi pe câteva circuite de test din Europa Centrală.
Siguranţă fără egal, chiar şi pe carosabil umed
Ca o săgeată la ţintă, anvelopa autentică de iarnă Nokian WR D4 oferă o manevrare echilibrată şi o aderenţă absolut fermă în condiţii meteo cu adevărat hibernale, adică la rularea pe zăpadă şi pe zloată. Anii întregi de muncă ai echipei Nokian şi miile de kilometri de test parcurşi iarna confirmă acelaşi rezultat: un profil direcţionat al suprafeţei de rulare reprezintă soluţia ideală pentru condiţiile capricioase de iarnă.
- O anvelopă de iarnă de calitate superioară poate sesiza şi domina toate elementele iernii. Aderenţa excelentă şi manevrabilitatea deosebită ale anvelopei Nokian WR D4 sunt rezultatul unui profil funcţional al suprafeţei de rulare, combinat cu un compus revoluţionar de cauciuc, Nokian Twin Trac Silica, şi cu sistemul de optimizare a blocurilor de striaţii de la Nokian. Fiecare bloc de rulare şi fiecare striaţie are un rol specific. Le putem oferi acum şoferilor accesoriul suprem pentru siguranţă - unul care funcţionează trainic şi previzibil atât pe şoselele ude, cât şi pe zăpadă şi pe gheaţă, afirmă Directorul de Dezvoltare produse de la Nokian Tyres, Olli Seppälä.
Natura unică a anvelopei de înaltă performanţă WR D4 este indicată şi pe eticheta UE pentru anvelope, care le permite consumatorilor să compare mai uşor produsele. Pentru prima oară, o anvelopă autentică de iarnă poate rezolva cu succes şi provocările şoselelor ude: zloata şi apa. La câteva dimensiuni, anvelopele Nokian WR D4 se ridică la nivelul de vârf al clasificării UE: clasa A. Pentru şofer, aceasta înseamnă o diferenţă în ceea ce priveşte distanţa de frânare de peste 18 metri sau, cu alte cuvinte, patru lungimi de autoturism (diferenţa dintre clasele A şi F).
Aderenţă şi manevrabilitate de cea mai înaltă clasă pe zăpadă – Nokian Block Optimized Siping
Aderenţa pe zăpadă în condiţii de drum alunecos şi senzaţia de direcţie precisă sunt optimizate de noul compus al suprafeţei de rulare şi de sistemul de optimizare a blocurilor de striaţii (Nokian Block Optimized Siping) folosit în profilul elegant al suprafeţei de rulare.
Zona centrală este dominată de nervura pentru precizia manevrării (Steering Precision Rib), care se face simţită printr-o reacţie excelentă la manevre pe drumurile descoperite. Striaţiile nervurii centrale masive nu traversează întreaga lăţime a acesteia, ceea ce ameliorează precizia şi asigură controlul manevrării.
- Blocurile de rulare mici, puternic striate, de pe ambele laturi ale nervurii centrale sunt crestate în aşa fel încât o striaţie este ataşată pe partea stângă în timp ce următoarea este ataşată pe dreapta. Sistemul de blocuri de performanţă pe zăpadă (Snow Performance Blocks), care sunt împărţite în grupuri de câte trei şi cresc aderenţa pe zăpadă, este susţinut şi prin ridicarea fundului canelurii; acest lucru ameliorează rigiditatea profilului de rulare optimizat pe calculator şi sporeşte manevrabilitatea, explică Seppälä.
Sistemul blocurilor compacte de manevrare (Stiff Handling Blocks) are striaţii masive pentru a ameliora tracţiunea; către lateral, acestea devin mai superficiale. Acest design creşte aderenţa pe zăpadă şi senzaţia de control a şoferului, care sunt necesare în viraje şi la schimbarea benzii de mers. În mijlocul blocurilor laterale este localizată o striaţie agresivă de activare, folosită pentru amplificarea acţiunii blocului lateral în timpul accelerării şi frânării - atunci când aveţi cea mai mare nevoie de aderenţă.
Siguranţă suplimentară versatilă – Slush Blower şi Deep Snow Booster
Cercetările au demonstrat că zloata este chiar mai periculoasă pentru şofer decât gheaţa sau acvaplanarea. Combinaţia de zăpadă topită, perna de apă de la suprafaţa drumului şi eventuala gheaţă fac situaţia dificil de gestionat chiar şi de către un expert. Noua anvelopă Nokian WR D4 luptă activ împotriva acvaplanării şi a acvaplanării pe zloată, cu ajutorul sistemului inovator de îndepărtare a zloatei Slush Blower. Canelurile lustruite facilitează îndepărtarea apei şi a zloatei.
Designul Deep Snow Booster asigură aderenţa în timpul virajelor puternice şi în condiţii de zăpadă adâncă. Şanfrenurile zimţate de pe marginile blocurilor laterale aderă la suprafeţe în mod controlat, sporind astfel aderenţa.
Compusul de cauciuc Nokian Twin Trac Silica asigură aderenţă exemplară
Suprafaţa de rulare utilizată la noul produs combină în mod unic cauciucul Nokian Hakkapeliitta pentru iernile dure din nord cu un compus pe bază de dioxid de siliciu, care oferă performanţe excelente în condiţii de vreme mai blândă. A rezultat compusul de cauciuc Nokian Twin Trac Silica ce conţine cauciuc natural, dioxid de siliciu şi ulei de rapiţă; distribuţia unică de particule a acestuia asigură performanţe de vârf pe zăpadă şi pe drumuri ude.
Această inovaţie revoluţionară ameliorează de asemenea stabilitatea la rulare şi rezistenţa la uzură. Cantităţile mari de cauciuc natural şi ulei de rapiţă din noul compus de cauciuc asigură o aderenţă excelentă iarna şi rămân neschimbate în ciuda modificării temperaturii după parcurgerea mai multor kilometri. Uleiul de rapiţă adăugat în noul compus permite dioxidului de siliciu şi cauciucului natural să-şi combine acţiunea, sporind aderenţa pe gheaţă şi rezistenţa la rupere a compusului de rulare. Rezistenţa la rupere face anvelopa extrem de rezistentă la uzură, la impacturi şi la pene de cauciuc. Împreună cu sistemul inovator de caneluri, compusul de cauciuc adaptat iernii asigură anvelopei Nokian WR D4 suficiente rezerve de aderenţă chiar şi în cele mai dure condiţii de iarnă, adică pe gheaţă udă. Testele confirmă faptul că aderenţa laterală şi longitudinală pe gheaţă a anvelopei Nokian WR D4 este optimizata.
Graţie profilului uşor de rulat şi cantităţii sporite de dioxid de siliciu din compus, Nokian WR D4 are o rezistenţă la rulare extrem de scăzută, ceea ce îi permite să obţină un consum mai mic de combustibil şi emisii mai reduse decât concurenţii săi tradiţionali.
Şofat lejer şi confortabil
Pe lângă siguranţă, o parte esenţială a plăcerii şofatului o constituie confortul. Structura precis optimizată a profilului de rulare permite anvelopei Nokian WR D4 să reacţioneze rapid la manevre, menţinând totodată contactul calm şi silenţios cu drumul.
Tehnologia silenţioasă Nokian Silent Sidewall ameliorează confortul şofatului. Compusul special de cauciuc dintre peretele lateral şi suprafaţa de rulare filtrează în mod activ sunetul şi vibraţiile, împiedicând trecerea undelor sonore dăunătoare prin peretele lateral în jantă şi de acolo în habitaclu. Această inovaţie reduce nivelul de zgomot din interiorul autoturismului. Noua centură de oţel, mai flexibilă, facilitează rularea uşoară şi confortul în timpul şofatului.
Indicatorul de siguranţă pe timp de iarnă sporeşte siguranţa şi confortul
Anvelopele bune sunt o condiţie esenţială pentru rularea lină pe timp de iarnă. Suprafaţa de rulare este dotată cu un indicator de siguranţă (Driving Safety Indicator - DSI), conceput şi brevetat de Nokian Tyres, care sporeşte siguranţa pe timp de iarnă; ea conţine de asemenea simbolul fulg de nea al indicatorului de siguranţă pe timp de iarnă (Winter Safety Indicator - WSI). Cifrele de pe suprafaţa centrală a anvelopei indică adâncimea canelurilor principale în milimetri. Cifrele dispar pe măsură ce anvelopa se uzează. Simbolul fulg de nea rămâne vizibil până la o adâncime de patru milimetri a canelurilor. Odată ce fulgul de nea a dispărut, şoferul trebuie să achiziţioneze un nou set de anvelope de iarnă pentru a-şi garanta siguranţa.
Câmpurile suplimentare cu informaţii de pe peretele lateral sporesc siguranţa şi confortul. La schimbarea anvelopelor, câmpurile cu informaţii pot fi folosite pentru a înregistra presiunile corecte de umflare, locul de utilizare şi cuplul de strângere a şuruburilor roţii. Presiunea corectă din anvelope creşte precizia manevrelor, reduce uzura anvelopelor şi economiseşte combustibil.
Învingătoare la teste, anvelopa Nokian WR SUV 3 pentru vehicule sportiv-utilitare şi anvelopa Nokian WR A3 pentru vehicule de înaltă performanţă vor continua să completeze gama de anvelope de iarnă premium de la Nokian - o gamă concepută pentru siguranţa ireproşabilă pe timp de iarnă. Noua anvelopă de iarnă Nokian Weatherproof gestionează sigur toate anotimpurile, fiind concepută pentru utilizare pe tot timpul anului.
Noua Nokian WR D4 - Prognoza meteo nu mai contează
- Aderenţă de top pe drumuri ude, uscate şi înzăpezite
- Experienţă extrem de stabilă şi de echilibrată a şofatului
- Prevenire eficace a acvaplanării şi a acvaplanării pe zloată
- Rulează uşor, economiseşte combustibil şi protejează mediul
Principalele inovaţii:
Optimizarea blocurilor de striaţii - Nokian Block Optimized Siping. Mai multă aderenţă pe timp de iarnă, o senzaţie mai bună la şofat. Fiecare bloc de rulare şi fiecare striaţie din profilul elegant are o formă precisă şi un rol anume, iar acest lucru se simte în excelenta aderenţă şi manevrabilitate.
Nervura pentru precizia manevrării - Steering Precision Rib. Manevrare precisă.Zona centrală este dominată de o nervură centrală puternică şi masivă. Striaţiile robustei nervuri centrale nu traversează întreaga lăţime a acesteia, ceea ce ameliorează precizia şi asigură controlul manevrării.
Blocurile de performanţă pe zăpadă - Snow Performance Blocks. Aderenţă maximă pe zăpadă.Blocurile de rulare mici, puternic striate, de pe ambele laturi ale nervurii centrale sunt crestate în aşa fel încât o striaţie este ataşată pe partea stângă în timp ce următoarea este ataşată pe partea dreapta. Blocurile de rulare sunt împărţite în grupuri de câte trei şi au suporturi de manevrare pe fundul canelurilor pentru a ameliora manevrabilitatea.
Blocurile compacte de manevrare - Stiff Handling Blocks. Mai multă aderenţă şi senzaţie de control.Blocurile compacte de manevrare au striaţii masive pentru a ameliora tracţiunea; către lateral, acestea devin mai superficiale. Acest design creşte aderenţa pe zăpadă şi senzaţia de control a şoferului. În mijlocul blocurilor laterale este localizată o striaţie agresivă de activare, folosită pentru accentuarea funcţiei blocului lateral în timpul accelerării şi frânării - atunci când aveţi cea mai mare nevoie de aderenţă.
Compusul de cauciuc Nokian Twin Trac Silica. Aderenţă precisă, rezistenţă excelentă la uzură, consum scăzut de combustibil. Distribuţia unică de particule a compusului Nokian Twin Trac Silica, ce conţine cauciuc natural, dioxid de siliciu şi ulei de rapiţă, asigură performanţe de vârf pe zăpadă şi pe drumuri ude. Această inovaţie revoluţionară ameliorează de asemenea stabilitatea la rulare şi rezistenţa la uzură. Cantităţile mari de cauciuc natural şi ulei de rapiţă din noul compus de cauciuc asigură o aderenţă excelentă iarna şi rămân neschimbate în ciuda modificării temperaturii după parcurgerea mai multor kilometri. Rezistenţa extrem de scăzută la rulare duce la un consum scăzut de combustibil.
Suporturile de manevrare - Handling Supports. Manevrare echilibrată. Blocurile de rulare mici, interimare, care cresc aderenţa pe zăpadă sunt susţinute prin ridicarea fundului canelurilor.
Sistemul de amplificare pentru zăpada adâncă - Deep Snow Booster. Aderenţă pentru condiţii extreme.Şanfrenurile zimţate de pe marginile blocurilor laterale aderă la suprafeţe într-un mod controlat, sporind astfel aderenţa în viraje sau în zăpadă adâncă.
Sistemul de îndepărtare a zloatei - Slush Blower. Previne în mod eficace acvaplanarea şi acvaplanarea pe zloată. Tăietura oblică de pe muchia din spate a blocului de rulare împinge apa şi zloata afară din caneluri.
Designul silenţios al pereţilor laterali - Silent Sidewall Design. Confort sporit la condus.Compusul special de cauciuc dintre peretele lateral şi suprafaţa de rulare filtrează în mod activ sunetul şi vibraţiile, împiedicând trecerea undelor sonore dăunătoare prin peretele lateral în habitaclu.
Canelurile lustruite - Polished Grooves. Siguranţă pe carosabil ud. Canelurile lustruite înlesnescîndepărtarea zăpezii şi a zloatei.
arhiva de ştiri