ÎNLOCUIREA SAU SCHIMBAREA PARBRIZULUI

 

Tehnicienii noștri profesioniști vor înlocui parbrizul sau îl vor repara

 

Descrierea sistemului

În structura mașinilor noi moderne, toate geamurile mașinii sunt fabricate să funcționeze ca piese portante pentru caroseria mașinii, ex., rigiditatea din jurul secțiunii acoperișuluise bazează pe rezistența parbrizului și a ferestrelor ușilor. Sticla lipită sau crăpată necorespunzător nu rezistă la tensiune în același mod ca o sticlă intactă, bine legată, care afectează rezistența caroseriei mașinii.

Parbrizul este deosebit de important pentru siguranța pasagerului din față, deoarece airbag-ul pasagerului din față se sprijină pe parbriz. Dacă adezivul parbrizului nu este suficient de întărit sau lipirea a eșuat și vehiculul este prăbușit, eliberearea airbag-ului va dezlipi parbrizul iar airgbag-ul nu va funcționa conform normelor.

De asemenea un parbriz ciobit sau uzat reprezintă un pericol pentru siguranță. Vizibilitatea printr-un parbriz zgâriat se v-a diminua, spre exemplu, de lumina soarelui orbitoare sau farurile auto închise face ca șoferul să fie orbit. În plus un parbriz uzat poate duce la respingerea itp-ului.

 

 

Înlocuirea parbrizului

  • Înlocuirea parbrizului este o muncă profesionistă. Când înlocuiești parbrizul, bordul mașinii și capota sunt protejate înainte de a începe munca. Ștergătoarele de parbriz, oglinzile , lumina de întâlnire, și orice cabluri de conectare sunt îndepărtate înainte de tăierea adezivului și scoaterea parbrizului.
  • După ce parbrizul este scos, vechiul adeziv rămas pe caroseria mașinii este îndepărtat. Suprafețele adezive sunt pregătite pentru instalare, deoarece după aplicarea adezivului, sticla trebuie montată imediat. Adezivul se aplică fie pe sticlă, fie pe caroseria mașinii, iar parbrizul este așezat și poziționat corect iar adezivul se lasă să se usuce. După uscare, ștergătoarele de parbriz, oglinzile și orice cabluri sunt instalate și conectate.
  • În cele din urmă, interiorul mașinii este verificat și curățat , toate camerele și radarele sunt calibrate, si diagnosticul ECU este gata: eșit gata de drum.

 

Reparația parbrizului

  • O fisură mică de pe parbriz ar putea părea o problemă minora, dar dacă este lăsată fără a interveni, în timp , fisura se poate lărgi sau mări și va trebui să reparați sau să înlocuiți tot parbrizul.
  • Fisurile parbrizului sunt unul dintre cele mai frecvente tipuri de daune auto și o sursă majoră de daune de asigurare; de multe ori nu contează ce măsuri de precauție luați – fisurile sunt inevitabile.
  • Cele mai frecvente cauze ale fisurilor de parbriz sunt:
    o   Reziduuri rutiere: pe drumurile unde există multe reziduuri (cum ar fi drumuri cu pietriș, drumuri în construcție și autostrăzi) pietrele libere și pietrele mici pot fi dislocate de vehicule și pot sări pe parbriz, provocând fisuri. Cu cât conduceți mai repede, cu atât crește riscul, deoarece viteza crește impactul.
    o   Impact direct: Chiar și cele mai mici coliziuni rutiere pot provoca daune geamurilor mașinii sau parbrizuluiși nu este neobișnuit ca păsările kamikaze să zboare în geam, de asemenea.
    o   Schimbările de temperatură: tranziția dintre cald și rece obligă geamul să se dilate și să se contracte, ceea ce în timp poate crea mici fisuri în lungimea parbrizului. Dacă înlcălzirea este la folosită la maxim atunci când este rece afară, poate crește riscul de fisuri cauzate de temperatură.
    o   Vremea: vremea severă cum ar fi furtunile și viscolul, pot scoate resturile de pe drum și să le sufle înspre geam, în timp ce grindina care aruncă gheața pe parbriz, poate provoca, de asemenea, daune. Vremea extrem de caldă poate deforma parbrizul, provocând fisuri.